Informační servis - červen 2010

Vážení čtenáři,

dostává se vám do rukou další číslo Informačního servisu Divadelního ústavu (jedné části organizace Institut umění – Divadelní ústav, dále IDU). Nyní máte možnost volby, zda si stáhnete text celého čísla ve formátu Word – RTF, PDF nebo ZIP, či jen některé jeho části – programy festivalů (RTF, PDF), premiéry divadel (RTF, PDF), nebo Soupis nepublikovaných  textů divadelních her a inscenačních verzí z roku 2009, uložených v Knihovně (RTF). Tímto způsobem se vyhneme zahlcení vaší e-mailové schránky objemnou přílohou.

Tištěná podoba Informačního servisu je k dispozici v Knihovně Divadelního ústavu. Starší čísla jsou ke stažení na adrese www.divadlo.cz/infoservis.

Pokud máte zájem dostávat měsíčně rovnou celý text v jediném souboru (cca 1 MB), pošlete prosím žádost na adresu redakce@divadlo.cz. Na tuto adresu se prosím obracejte i s dotazy, připomínkami a náměty, týkajícími se obsahu i technických záležitostí Informačního servisu.

Informační servis je rozesílán zdarma na adresy uživatelů registrovaných na serveru www.divadlo.cz. Kromě Informačního servisu je na tyto adresy vždy v sobotu rozesílán také týdenní přehled nových článků na serveru www.divadlo.cz. Přihlásit či odhlásit k odběru těchto služeb se můžete zde.

Obsah:

1. Zprávy Divadelního ústavu
2. Pozvánka na přednášku Teatrologické společnosti
3. Informace o prázdninovém provozu pracovišť Institutu umění - Divadelního ústavu


Zprávy Divadelního ústavu


České středisko ITI a Institut umění – Divadelní ústav uspořádaly předvolební kulatý stůl s názvem STÁT A KULTURA

Ve středu 19. května 2010 se v Malém sále Institutu umění – Divadelního ústavu sešli na pozvání T. Fischerové, prezidentky českého centra ITI (Mezinárodního divadelního ústavu) zástupci denního i odborného tisku, představitelé významných oborových sdružení, asociací i nezávislé kultury, vedoucí oddělení umění ministerstva kultury a straničtí experti na oblast kultury. Jednotlivé politické strany samy nominovaly své zástupce – za ČSSD T. Hájka, za KDU-ČSL J. Talíře, za ODS F. Mikeše, za Stranu zelených M. Smolíkovou, za TOP 09 J. Hejlka a za Věci veřejné M. Hakenovou. Tématem diskuse, moderované J. Machalickou z Lidových novin a K. Králem z časopisu SAD, bylo financování kultury ze strany státu, zejména se zaměřením na 3 okruhy: 1 % na kulturu, granty a prioritní akce. Obzvláště v čase rozhodování před volbami bylo zajímavé, a pro mnohé poučné, dozvědět se postoje jednotlivých kandidujících stran a jejich zástupců na otázky podstatné pro budoucí směřování celého rezortu kultury. Přepis celé diskuse bude v nejbližší době zveřejněn na internetových stránkách Divadelního ústavu www.divadelni-ustav.cz v sekci Aktuality.

Institut umění – Divadelní ústav se představí v rámci festivalu Divadelní svět Brno dvěma výstavami

Václav Havel – občan a dramatik
12. – 30. 6. 2010 Městské divadlo Brno

Výstava zachycuje premiéry divadelních her Václava Havla od začátku 60. let do současnosti na českých i zahraničních scénách. Fotografie z inscenací doprovází fotografie a dokumenty ze života Václava Havla.
Kurátorka výstavy: Helena Albertová

Josef Svoboda – Český scénograf světového jména
14. 6. – 28. 8. 2010 Galerie ProstorR2 Brněnského kulturního centra

Josef Svoboda, scénograf, architekt a pedagog patří nesporně mezi světově nejznámější české umělce 2. poloviny 20. století. Převratné pojetí scénografie na scéně Národního divadla a sláva Laterny magiky mu otevřely cestu na světové scény, na nichž spolupracoval s předními světovými operními i činoherními režiséry a choreografy. A právě na jeho zahraniční inscenace, prakticky neznámé nejen české veřejnosti, ale i českým divadelníkům, chce upozornit brněnská výstava.
Fotografie vypovídají o velkorysém přístupu umělce k jevištnímu prostoru a dílu autora či skladatele, prozrazují moderní technologické postupy a objevy, kterými obohatil „scénografickou abecedu“ české i světové scénografie. Z přibližně 450 inscenací v zahraniční připomeňme Wagnerův Prsten Niebelungů v Londýně a v Ženevě v 70. letech, Bizetovu Carmen v Metropolitní opeře v New Yorku s L. Bernsteinem, Čajkovského Labutí jezero v La Scale v Miláně, inscenaci Goethova Fausta v Teatro Piccolo s G. Strehlerem, inscenace Claudela, Pirandella a Strindberga s A. Delcampem v Belgii či Mozartova Idomenea v Ottawě s V. Kašlíkem. Ne náhodou je Josef Svoboda v zahraniční často nazýván „kouzelníkem jevištního prostoru“. Velkoplošné fotografie návrhů i realizací díla Josefa Svobody jsou součástí dokumentační sbírky Institutu umění – Divadelního ústavu v Praze, která vznikala během dlouhých let spolupráce s Josefem Svobodou a jeho rodinou na výstavách jeho díla po celém světě.
Kurátorka výstavy: Helena Albertová


Institut umění – Divadelní ústav si připomíná nedožité 45. narozeniny režiséra Petra Lébla

Od 16. května do 31. srpna 2010 je v Malém sále Institutu umění – Divadelního ústavu instalována část rozsáhlejší výstavy PETR LÉBL: NEJSEM VÝTVARNÍK, kterou pro Česká centra v zahraničí připravil Divadelní ústav v Praze v roce 2005. Touto výstavou si Institut umění – Divadelní ústav připomíná nedožité 45. narozeniny významného režiséra a výtvarníka Petra Lébla (16. 5. 1965 – 12. 12. 1999).

Petr Lébl byl tvůrce vyhraněného imaginativního vidění. Ke svým inscenacím si pod různými pseudonymy většinou sám navrhoval scénu. Ačkoliv ovlivnil celou generaci divadelníků, byl svým způsobem nezařaditelný. Jeho interpretace klasického repertoáru se vyznačovaly provokativní odvahou i láskyplnou pietou. Zanechal za sebou kompaktní dílo, k němuž jsou zaujímány rozporuplné postoje. Jeho inscenační styl atakoval diváka překvapivými výtvarnými obrazy a vrstvami tajemných významů. Dovedl extrémně rozvinout vizuální složku inscenace, aniž by potlačoval hercovu osobnost.
Výstava Petr Lébl: Nejsem výtvarník zahrnuje 12 panelů věnovaných 11 inscenacím a v bleskové zkratce mapuje celou Léblovu uměleckou dráhu. Začíná legendární Groteskou (1985), surrealistickou vizí na námět Kurta Vonneguta, jejíž výjimečností v kontextu tehdejší české divadelní scény zazářilo pod Léblovým vedením pražské amatérské divadlo Doprapo (později Jak se vám jelo). Dotýká se Léblovy první profesionální režie dramatického debutu Egona Tobiáše Vojcev (1992) v tehdejším Divadle Labyrint (dnes Švandovo divadlo). Na závěr představuje stylově vytříbený, cenami ověnčený čechovovský triptych (Racek, Ivanov, Strýček Váňa), jímž vyvrcholila Léblova éra v Divadle Na zábradlí (1993–1999).
Scénář a výběr materiálů – Vlasta Smoláková, grafické řešení panelů – Egon Tobiáš. Výstavu je možné zhlédnout v Malém sále Institutu umění – Divadelního ústavu každý všední den od 9 do 17 hodin.


Další katalog Bibliografického oddělení Institutu umění – Divadelního ústavu na webu

Bibliografické oddělení se zapojilo do projektu Národní knihovny „Národní informační systém pro retrospektivní konverzi katalogů“ oskenováním katalogu Česká národní bibliografie 1970–76, který byl doposud dostupný v lístkové verzi pouze v badatelně. Katalog, přesněji jeho část Hesla osobní, obsahuje 22 259 katalogizačních lístků a lze jej prohledávat online na této internetové adrese
http://nris.nkp.cz/Instituce.aspx?sigla=ABE304.


Pražské Quadriennale chce zapojit umělce nejrůznějších oborů

Performance – je stále frekventovanější označení pro živou uměleckou akci spojenou s divadlem, výtvarným uměním i architekturou či designem. Právě na tuto etablovanou uměleckou (inter)disciplinu se zaměří doprovodný program 12. ročníku Pražského Quadriennale – PQ+.

Tato největší přehlídka scénografie a divadelního prostoru, která se v Praze uskuteční od 16. až 26. června 2011, chce v rámci doprovodných akcí upozornit na různorodou podobu performance. Do PQ+ se tak mohou přihlásit tvůrci, organizátoři či aktéři představení, výstav, přednášek anebo dalších uměleckých aktivit. Podmínkou je konání akce v termínu Pražského Quadriennale.

Přihlášky lze zaslat do 30. listopadu 2010 – instrukce a přihlášky jsou na www.pq.cz/cs/pqplus.html.

Téma doprovodného programu PQ+ rozvíjí zaměření celého Quadriennale. To dá prostor scénografii a scénickému designu coby spojujícím oborům mezi výtvarným a divadelním uměním. Do PQ+ mohou být zahrnuta divadelní představení, výstavy, instalace, diskuse, sympozia, dílny či jiné další formy v tradičních i netradičních prostorech. Cílem PQ+ je představit zejména zahraničním návštěvníkům Quadriennale šíři kulturních akcí v Praze i dalších městech, ale zároveň také díky společné propagaci rozšíření publika z řad české kulturní veřejnosti.

Kdo se může do PQ+ zapojit?
- producenti, organizace, instituce
- galerie či jiné výstavní prostory
- divadelní a umělecké soubory či jednotliví umělci – pracující v oblasti performance art, video artu, módy, instalačního umění, animace, staged photography apod.
- čeští anebo zahraniční umělci či skupiny pracující s performance (scénickou, jevištní akcí anebo jinou performativní akcí)

O zařazení projektu do programu rozhodne organizační tým PQ ve spolupráci s dramaturgickou radou Institutu umění – Divadelního ústavu. Vyrozumění o zařazení do PQ+ bude zájemcům zasláno nejpozději do 31. ledna 2011. Přihlášky je možné zaslat elektronicky na adresu nathalie.frank@pq.cz, faxem na číslo 224 810 452 nebo poštou na adresu Pražské Quadriennale, Celetná 17, 110 00 Praha 1.

Největší světová přehlídka scénografie a divadelní architektury – Pražské Quadriennale (PQ) – obsadí několik frekventovaných míst v české metropoli již příští rok, konkrétně od 16. do 26. června. Centrem PQ se stane Veletržní palác, program se však bude odehrávat i na dalších místech – například na piazzettě Národního divadla, v Pražské křižovatce či v Galerii Jaroslava Fragnera. Pražské Quadriennale pořádá Ministerstvo kultury ČR a realizuje Institut umění – Divadelní ústav.


Sympozium Intersekce O umělcích/autorech v Bělehradě zná své mluvčí

Druhé sympozium z řady Expandující scénografie s podtitulem O umělcích/autorech, které se uskuteční od 9. do 11. července v rámci projektu Intersekce Pražského Quadriennale v Bělehradě, zná své mluvčí. Sympozia se mimo jiné zúčastní RoseLee Goldberg (USA) / Claudia Bosse (Německo) / generální komisař Pražského Quadriennale 2007 Arnold Aronson (USA) / Rolf Abderhalden (Kolumbie) / Oren Sagiv (Izrael) / Hans Op de Beeck (Belgie) / Ulla von Brandenburg (Německo) / Miodrag Šuvaković (Srbsko).

Prezentace, panelové diskuse a workshopy vedené divadelními a výtvarnými umělci či teoretiky z téměř dvacítky zemí světa budou zkoumat otázku identity umělce/autora během koncipování, konstruování a účasti na hybridních scénografických a divadelních prostorech. Přednášející i účastníci budou společně hledat odpovědi na otázky jako: Kdo jsou umělci a týmy, které vytvářejí současnou scénografii pro divadla, performance, architekturu, výstavy, instalace a nová média? Jak je (a je-li vůbec) interdisciplinární povaha scénografických týmů reflektována v rámci teoretického scénografického diskursu? Kdy se publikum stává spolutvůrcem? Kdy se spolutvůrcem stává kurátor? Podrobnější informace a přihlášky k účasti jsou k dispozici na www.intersection.cz.


Zahájení nového projektu Divadla Letí Centrum současné dramatiky a festivalový speciál Letí na letišti – scénická skica z cyklu 8v8

V roce 2010 zahájilo svou činnost Centrum současné dramatiky, nový projekt Divadla Letí. Cíle, jednotlivé programy a pilotní projekt Centra současné dramatiky budou představeny v rámci mezinárodního festivalu Divadlo evropských regionů v Hradci Králové.
Scénické čtení a tisková konference se uskuteční dne 24. června od 16 hodin v sále Městské knihovny.

Zahájení činnosti Centra současné dramatiky
Centrum současné dramatiky je nový projekt Divadla Letí, jehož hlavním cílem je všestranně podporovat současnou domácí dramatiku jako podstatnou část živého umění a zprostředkovat nové hry co nejširší divácké obci. Partnery Centra současné dramatiky jsou Divadlo Na zábradlí a Institut umění – Divadelní ústav, záštitu nad ním převzal Václav Havel.
Iniciátoři projektu představí jeho hlavní cíle a projektové linie, zejména program rezidencí pro české dramatiky na sezónu 2010/2011 a pilotní inscenaci Letí na letišti. Tiskové konference se zúčastní zástupci Divadla Letí, Divadla Na zábradlí, Institutu umění – Divadelního ústavu, autoři a inscenátoři.

Projekt Centrum současné dramatiky vzniká za podpory Magistrátu hl. m. Prahy a Ministerstva kultury ČR.

Letí na letišti: scénická skica z cyklu 8v8 – festivalový speciál
David Drábek: CHMÝŘÍ; Falk Richter: ELECTRONIC LOVE

Režie: Sára Šimků
8v8 je seriál scénických skic nových českých i zahraničních her, které Divadlo Letí realizuje již několik sezon. Jedná se o formu na pomezí scénického čtení a regulérní inscenace. Tentokrát speciálně pro festival Divadlo evropských regionů připravujeme ochutnávku z pilotního projektu Centra současné dramatiky s názvem Letí na letišti, který bude mít premiéru v září 2010 na Letišti Praha a reprízován bude v Divadle Na zábradlí. Festivalový speciál nabídne scénické čtení dvou her, které vznikly přímo pro tento projekt.
Seriál scénických skic 8v8 je realizován za podpory Správní rady DILIA a Magistrátu hl. m. Prahy.

Pilotní inscenace Letí na letišti
1. září 2010, 20.30 hodin, Letiště Praha
24. září 2010, 19.30 hodin, Divadlo Na zábradlí

Inscenaci, složenou z pěti krátkých her na téma letiště, napsali přímo pro projekt Letí na letišti významní evropští dramatici Joe Penhall (Velká Británie), David Drábek (Česká republika), Falk Richter (Německo), David Gieselmann (Německo) a Viliam Klimáček (Slovensko). Premiéra se uskuteční dne 21. září 2010 na Terminálu 2 Letiště Praha a bude představovat nejen slavnostní vzlet Centra současné dramatiky do prostoru evropské dramatiky, ale bude uvedena i v rámci přehlídky Czech Theatre Showcase, kterou pro zahraniční producenty pořádá Institut umění – Divadelní ústav. Poté bude inscenace přenesena do Divadla Na zábradlí, kde se stane součástí běžného repertoáru.

Inscenaci Letí na letišti podpořilo Letiště Praha, Magistrát hl. m. Prahy, Ministerstvo kultury ČR, Nadace Český literární fond a Městská část Praha 1.

Divadlo Letí
Divadlo Letí je nezávislý divadelní soubor s vášní pro nové hry. Všechny texty uvádí v české nebo světové premiéře. Jeho cílem je propagovat současnou dramatickou tvorbu především evropskou. Divadlo je otevřená platforma, která volně spojuje umělce s „vášní pro nové hry“. Vzniklo v roce 2005 a od té doby uvedlo více než 30 her současných autorů v českých i světových premiérách (M. Ravenhill, J. Penhall, M. von Mayenburg, D. Gieselmann, F. Richter, O. Muchina, V. Klimáček, D. Wright...).


Výstavu divadelní architektury ve střední Evropě Za všedností doprovodí přednášky i exkurze

Ojedinělý výstavní projekt Za všedností – Divadelní architektura ve střední Evropě je od 12. 5. do 6. 6. 2010 zpřístupněn v Národní technické knihovně v Praze – Dejvicích. Autoři této mezinárodní putovní výstavy, jež během necelého roku zavítá do metropolí zemí střední Evropy, prezentují na sedm desítek divadelních budov a prostorů otevřených v uplynulých 250 letech. Výstava Za všedností nesleduje často jedinečnou stavební stránku nebo technologický park představených divadel; tvůrci v čele s kurátorem Igorem Kovačevičem se soustředili na příběh objektů spojený s identitou národa, dobou vzniku či uměleckým programem. „Divadlo bývá označováno jako pilíř národní kultury a jazyka. Zdá se, že ani architektura není vůči národním či nacionálním atributům imunní. Je to dobře, nebo špatně? I hledání této odpovědi je předmětem naší výstavy,“ říká Igor Kovačevič.

Premiérově byla výstava Za všedností do konce dubna k vidění v Budapešti. Její druhou, pražskou zastávku provází i pestrý doprovodný program. Součástí byla například exkurze do Drážďan s návštěvou mimo jiné Semperovy Opery, jež je považována za nejkrásnější operní divadlo na světě, nebo pásmo přednášek a diskusí Thinking the Space – současné divadelní umění a architektura. Příspěvek přednese kromě dalších architektů zvučných jmen také Oren Sagiv z Izraele nebo norský ateliér 3RW ARCHITECTS. Především studenti tuzemských fakult architektury by si neměli nechat ujít prezentaci vítězného projektu soutěže na nové divadlo ve slovinské Lublani – Divadlo pro 21. století. Výstava je součástí víceletého mezinárodního projektu TACE (Theatre Architecture in Central Europe / Divadelní architektura ve střední Evropě), jehož iniciátorem je Institut umění – Divadelní ústav. Podrobné informace jsou k dispozici na www.zavsednosti.cz.

Kurátoři výstavu rozčlenili na dvě základní osy: dle současného státního uspořádání a linii chronologickou. Expozice připomíná black box, tmavý prostor bez světel, se sedmi desítkami na první pohled unifikovaných objektů; co solitér, to jedna divadelní budova.

 Každou zemi reprezentuje přibližně desítka divadelních budov či prostorů pro divadlo. Česká republika je zastoupena vedle pražského Národního divadla například Divadlem Alfred ve dvoře či v evropském kontextu unikátním bytovým divadlem Vlasty Chramostové. Po boku Theater an der Wien či Burgtheatreru nalezneme i moderní budovu hudebního divadla MUMUTH v Grazu, které bylo veřejnosti otevřeno teprve v loňském roce. Polsko je představeno například Krakovskou operou dokončenou v roce 2008 či historickou budovou Velkého divadla – Národní opery ve Varšavě.

Ze slovenské divadelní architektury mohou návštěvníci nejen porovnat novou i historickou budovou Slovenského národního divadla, ale seznámit se třeba s Šlechtickým divadélkem v Hlohovci. Mezi zástupci maďarské divadelní architektury návštěvníci výstavy Za všedností naleznou nové Národní divadlo v Budapešti či Maďarské divadlo v rumunské Kluži poukazující na míchání středoevropských kultur. Tartinijevo divadlo v Piranu či Slovinské národní divadlo v Trestu otevírají pak střední Evropu k mediteránním vlivům.

Výstava Za všedností (Divadelní architektura ve střední Evropě)
Národní technická knihovna
Technická 6, Praha 6
12. 5. – 6. 6. 2010
Otevřeno po–pá 10–18 hodin, so 10–17 hodin



Víceletý mezinárodní projekt TACE (Theatre Architecture in Central Europe / Divadelní architektura ve střední Evropě) je organizován Národním divadlem v Praze za spolupráce významných divadelních institucí ze Slovenska, Polska, Maďarska a Slovinska. Projekt, který je podpořen grantem z programu Evropské unie Culture 2000, inicioval Institut umění – Divadelní ústav. Cílem projektu je detailní zmapování středoevropské divadelní architektury, jejíž historii i současnost přiblíží několik událostí. O aktualitách týkajících se projektu TACE a dění na poli divadelní architektury ve střední Evropě i ve světě informuje webová stránka www.theatre-architecture.eu.

THINKING THE SPACE – doprovodný program
11. 5. – 6. 6. / Národní technická knihovna – parter
Divadlo pro 21. století – vize a možnosti

Výstava studentských architektonických projektů pro nové divadlo v centru slovinské Lublani. Výstava představuje 7 oceněných projektů z celkem 68, které byly vytvořeny v rámci TACE Workshopu – Visions and Possibilities.

31. 5. / 17 hodin / Národní technická knihovna – Ballingův sál
Divadlo pro 21. století – prezentace vítězného projektu

Prezentace vítězného architektonického projektu nového divadla ve slovinské Lublani.
Projekt byl vytvořen studenty fakulty architektury při Univerzitě Lublaň v rámci workshopu TACE Visions and Possibilities. Prezentaci povedou spoluautorky: Jana Kocjan a Mina Hiršman.

31. 5. / 18 hodin / Národní technická knihovna – Ballingův sál
Thinking the Space - současné divadelní umění a architektura

Série přednášek významných zahraničních architektů a scénografů spojených s diskusí: Oren Sagiv /Izrael/, 3RW ARCHITECTS /Norsko/, Antoni Ramon /Španělsko/, Zbygnew Szumski /Polsko/ ad.

31. 5. po / 18 hodin / Nová scéna Národního divadla
Křest knihy Nová scéna Národního divadla

Součástí večera je projekce archivního dokumentárního filmu Národ sobě režiséra Maxmiliána Petříka.
Projekt je podpořen z programu Evropské unie Kultura 2000 Organizátoři: Národní divadlo, Divadelný ústav Bratislava, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego Warszawa, Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet, Slovenski gledališki muzej
Za podpory: Interantional Visegrad Fund, Ministerstvo kultury ČR
Partneři: Institut umění – Divadelní ústav, Národní technická knihovna, Národní galerie, CCEA
Hlavní mediální partner: Lidové noviny


Evropský program Culture a podpora mezinárodních kulturních projektů (10. června 2010, Praha)

Prezentace zaměřené jak teoreticky (evropské kulturní politiky, cíle programu Culture, základní informace o programech zaměřených na oblast kultury), ale také prakticky. Své příspěvky pronesou manažeři projektů, kteří uspěli na evropské úrovni a kteří se s Vámi podělí o cenné zkušenosti. Pozvání přijala také zástupkyně Výkonné agentury EACEA Katharina Riediger, jejíž vystoupení bude zaměřeno na hodnocení žádostí.

Program semináře:
Místo: Evropský dům, Jungmannova 24, Praha 1
Datum: 10. června 2010 od 13 do 17 hodin
Pořadatel: Česká kancelář Culture, T 224 809 118, E info@programculture.cz


12.45–13.00 Registrace účastníků
13.00–13.30 Evropská kulturní agenda a základní přehled o programech EU
Eva Žáková, vedoucí České kanceláře programu Culture
13.30–14.00 Program Culture 2007–2013 – mezinárodní projekty
Magdalena Müllerová, Česká kancelář Culture
14.00–14.30 Selection Procedure
Katharina Riediger, Výkonná agentura EACEA, Brusel
14.30–15.00 Přestávka
15.00–15.30 Projekt Divadelní architektura ve střední Evropě
(program Culture, Mezinárodní visegradský fond)
Jan Rolník, projektový manažer
15.30–16.00 Projekty Osobní anamnéza, Příběhy 20. století a Dcery 50. let (program Evropa pro občany)
Marcela Straková, Národní kancelář programu Evropa pro občany a projektová manažerka
16.00–16.30 Individuální konzultace s přednášejícími

Seminář je bezplatný, simultánní tlumočení zajištěno.
Svoji účast laskavě registrujte na www.programculture.cz nejpozději do 8. června 2010.

Více informací naleznete na http://www.institutumeni.cz/index.php?cmd=page&id=562.


Pozvánka Teatrologické společnosti

Teatrologická společnost srdečně zve na přednášku Mgr. Mikuláše Bryana Tanec, divadlo a komunikace, která se koná 17. 6. 2010 od 17 hodin v Malém sále IDU. Přednáška básníka, tanečníka, divadelníka, překladatele, doktoranda na Katedře divadelní vědy FF UK a držitele 2. místa v soutěži o Cenu Václava Königsmarka 2007/2008 pojednává o tom, proč by se lidé mohli zajímat o staré tance. A především o tom, proč by se o ně měli zajímat teatrologové. Na pozadí teorií ostenze v komunikaci se pokusíme naznačit, co mají tanec a divadlo společného, v čem se liší a proč je dobré o tom vědět a uvažovat. Co spojuje branle, an dro, chodské kolo a tekno? Jak spolu souvisí courante, představení divadla Globe a klasický balet? Co si o tom myslí Jehan Tabourot a Antonio Cornazano? A proč vlastně netancujeme?


Omezení provozu pracovišť Institutu umění – Divadelního ústavu v době letních prázdnin

Vážení čtenáři a badatelé, dovolujeme si Vás informovat o omezení provozu Knihovny Divadelního ústavu, studoven Informačně-dokumentačního a Bibliografického oddělení, Videotéky a Videotéky Kyliánovy nadace v době letních prázdnin od 3. 7. 2010 do 31. 8. 2010.

Z důvodu stavebních úprav na schodištích v budově budou všechna pracoviště pro veřejnost od 3. do 31. 7. 2010 uzavřena.

Knihovnu Divadelního ústavu, studovny Informačně-dokumentačního a Bibliografického oddělení bude možné navštívit každé srpnové pondělí od 9.00 do 12.00 a od 13.00 do 16.00.
Audio studovnu bude možno navštívit po předchozí telefonické dohodě (tel.: 224 809 149 nebo 224 809 144).

Od 1. 9. 2009 budou všechna pracoviště přístupná v obvyklou otevírací dobu.

Vzhledem k tomu, že srpnové otevření pracovišť pro veřejnost je závislé na dokončení stavebních úprav, doporučujeme sledovat aktuální informace na www.divadelni-ustav.cz.

Omlouváme se za vzniklé komplikace.
vloženo: 4.6.2010
(cached, 20.8.2017 9:55:41)
Autor: redakce
 
Rubrika: Infoservis
 
Počet zobrazení článku: 1541

 
Související články

Formát pro tisk Formát pro tisk Zaslat emailem Zaslat emailem Nový komentář Nový komentář
 
Zatím žádné komentáře
 
Copyright © Divadelní ústav, REBEX ČR s.r.o. a ČTK
Použit redakční systém Nemesis, Copyright © Altair Software Production, 1999-2000
 

 
Další projekty



Partneři

Developed by REBEX